Zarządzanie nieruchomościami
Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Nasz Dom” Sp. z o.o. oferuje usługę Zarządzania nieruchomością skierowaną do Wspólnot Mieszkaniowych. Jesteśmy gotowi podjąć współpracę z kolejnymi Wspólnotami Mieszkaniowymi, gwarantując optymalne rozwiązania oraz indywidualne podejście do każdego klienta.
Posiadane przez nas zaplecze organizacyjne gwarantuje Państwu rzetelną i solidną obsługę administracyjną. Zespół obsługi Wspólnot Mieszkaniowych zapewnia sprawne, skuteczne i szybkie likwidowanie wszelkich uciążliwości i niedogodności wynikających z eksploatacji nieruchomości. W miarę Państwa potrzeb przygotowani jesteśmy do reprezentowania Wspólnoty przed urzędami i organami administracji samorządowej oraz obsługi prawnej. Dzięki tym założeniom opieka, którą otoczymy nieruchomość, będzie miała wymierne przełożenie na komfort eksploatacji części wspólnych Państwa Wspólnoty.
Szczegółowy zakres obowiązków zarządcy zawarty jest w Umowie o administrowanie i może zostać dostosowany indywidualnie do potrzeb Wspólnoty.
Obsługa administracyjna
- Wykonywanie sprawozdań rocznych i planów gospodarczo-remontowych;
- Prowadzenie korespondencji z właścicielami;
- Przygotowywanie projektów Uchwał Wspólnoty;
- Negocjowanie warunków i podpisywanie umów z dostawcami mediów i usług;
- Przygotowanie formalno-merytoryczne i nadzór nad realizacją dodatkowych umów;
- Wykonywanie odczytów podzielników mediów;
- Prowadzenie księgowości wspólnoty, dokonywanie operacji finansowych poprzez rachunki bankowe Wspólnoty, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Dostosowanie sposobu rozliczeń mediów oraz okresów rozliczeniowych w zależności od decyzji Wspólnoty;
- Przygotowanie rocznego sprawozdania finansowego;
- Pozasądowa windykacja opłat należnych od właścicieli lokali;
Obsługa techniczna
- Bieżąca kontrola nad wykonywanymi na rzecz Wspólnoty usługami (sprzątanie, bieżąca konserwacja);
- Egzekwowanie deklarowanych przez kontrahentów terminów wykonywania usług;
- Usuwanie awarii i ich skutków;
- Bieżąca kontrola techniczna budynku i zgłaszanie awarii i usterek do firm posiadających zawarte ze Wspólnotą umowy, lub zlecenie wykonania usługi firmie zewnętrznej;
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- Zabezpieczenie wykonawstwa okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- Pomoc przy wyborze wykonawcy remontów i negocjacjach z wykonawcami;
- Sprawdzanie przedstawionych kosztorysów przez wykonawców;
- Nadzór nad wykonywanymi pracami remontowymi i ich odbiór techniczny;
Obsługa prawna
- Obsługa prawna Wspólnot.
- Sprawdzanie poprawności prawnej zawieranych umów.
- Porady dotyczące problematycznych tematów z zakresu funkcjonowania Wspólnoty.
- Sporządzanie pozwów i monitorowanie spraw skierowanych na drogę sądową przez Wspólnotę.